System do sprzedaży to ogólne pojęcie, które może dotyczyć zarówno prostych programów do sprzedaży, ale także zaawansowane systemy klasy ERP z modułami magazynowymi i handlowymi oraz systemami CRM, wspierające działania handlowców oraz działów marketingu w codziennej pracy. Przeczytaj, aby się dowiedzieć jak możesz usprawnić swoją codzienną pracę.
System do sprzedaży to funkcjonalność jednego z wielu z modułów systemu ERP. W module odpowiedzialnym za sprzedaż wystawisz wszelkie dokumenty handlowe takie jak:
System do obsługi sprzedaży detalicznej lub hurtowej zazwyczaj połączony jest system gospodarki magazynowej. W systemie ERP są to narzędzia ściśle połączone i wzajemnie się uzupełniające w ramach jednego modułu.
Wystawiając fakturę Vat, możesz wybrać produkty znajdujące się na magazynie a system automatycznie wystawi powiązany dokument WZ które pomniejszy stan magazynowy o wskazaną ilość towarów.
Bardziej rozbudowana firma może skorzystać także z zaawansowanych funkcjonalności gospodarki magazynowej, jakimi są dyspozycje magazynowe.
Zintegrowany system ERP, w module rozrachunki , automatycznie zarejestruje wpis którym będzie planowany termin i kwota płatności, co pozwoli osobie odpowiedzialnej za rozrachunki rozliczać wszystkie wpłaty i wypłaty zarówno w kasach gotówkowych czy w formie przelewów bankowych także w postaci Split Payment.
Oprogramowanie do handlu to często coś więcej niż system do sprzedaży, ale też wsparcie całej otoczki związanej z handlem. Integralną częścią systemu sprzedażowego jest obsługa zamówień od klientów, oprogramowanie CRM czy aplikacja pozwalająca na skoordynowane działania zespołu handlowego wobec kontrahentów.
Idąc dalej jeżeli polityka firmy tego wymaga można funkcjonalnie rozszerzyć działanie programu sprzedażowego o akceptacje – czyli obieg dokumentów (DMS). Funkcjonalność ta pozwana na automatyzację pracy całej firmy , również automatyzuje akceptację większych zamówień do realizacji.
Współczesna sprzedaż to sprzedaż internetowa gdzie zamówienia do naszych kontrahentów wysyłamy do paczkomatów lub kurierem. Wszystkie niezbędne do tego narzędzia dostępne są w ramach jednego systemu, od zamówienia do wysyłki.
Wszystko po to, aby system ERP odzwierciedlał nawet najbardziej skomplikowane procesy rejestracji i przetwarzania zamówień Twojej hurtowni. Zintegrowane funkcjonalności sprzedażowe w połączeniu z CRM i Obiegiem Dokumentów w połączeniu z obsługą zamówień pozwalają ci na tworzenie indywidualnych cenników i umów handlowych dla każdego kontrahenta. W oparciu o te informacje możesz generować spersonalizowane oferty które po akceptacji kontrahenta przekształcisz jednym kliknięciem w zamówienie.
Obsługa zamówień od kontrahentów to zaawansowane narzędzie, które jest niezbędne do pracy z większą liczbą klientów, niezależnie od branży, czy to w firmie handlowej, usługowej czy produkcyjnej. Część firm korzysta także z integralnych platform B2B, na której twoi klienci będą mogli składać zamówienia w oparciu o swoje cenniki i ustalone rabaty. Dla twoich kontrahentów platforma B2B może być w ich ojczystym języku przez co kontrahent nie musi się zastanawiać czy kupuje właśnie to co chce.
Poprzez platformę B2B kontrahent będzie mógł śledzić realizację swoich zamówień oraz pobrać fakturę elektronicznie czy też złożyć reklamację na towar.
Program do działu sprzedażowego często rozumiany jest też jako funkcjonalność CRM, to nieodłączne narzędzie pracy milionów handlowców na całym świecie. Rozwiązanie typu CRM, skupia wszystkie informacje w jednym miejscu. Wszystkie oferty, telefony i inne działania podejmowane przez pracowników działu sprzedaży. Warto szukać takiego programu do działu sprzedażowego, który będzie elastyczny i skalowalny ? tj. będzie w stanie nadążyć za ciągłym rozwojem twojej organizacji. Podstawowe funkcje systemu CRM, czyli programu do działu sprzedażowego to między innymi:
Praca na urządzeniach mobilnych w terenie to chleb powszedni przedstawicieli handlowych hurtowni czy importerów. Są to zaawansowane narzędzia dla uzyskania lepszych efektów pracy handlowców i menadżera działu sprzedaży, który musi podejmować odpowiedzialne decyzje, aby zapewnić sukces całej firmy poprzez:
1. Optymalne planowanie i realizowanie wizyt handlowych
2. Zarządzanie procesami sprzedażowymi
3. Weryfikacja jakości i wydajności handlowców
4. Pełna integracja z systemem ERP
5. Kreowanie dobrego wizerunku firmy
6. Minimalizacja kosztów zespołów handlowców
Podsumowując jeden system Klasy ERP może zastąpić w Twojej firmie wiele dotychczas używanych narzędzi ale przede wszystkim pozwoli Ci zbudować i zarządzać procesem sprzedaży.
Umów się z nami na bezpłatną prezentację tych rozwiązań