Blog

BLOG

Jaki program dla hurtowni czy magazynu

Data publikacji: 19.09.2018

Jaki program do hurtowni.

Czym powinien cechować się program dla hurtowni, czy dużą elastycznością w dostosowaniu go do naszej branży , czy też wsparciem dla procesów logistycznych i magazynowych.

Na co najbardziej zwrócić uwagę dobierając oprogramowanie, prowadząc działalność typowo handlową. Takie pytania otrzymujemy od  klientów, którzy albo co dopiero zaczynają swoją przygodę z handlem.

W każdym przypadku należy uwzględnić magazyn jako część podsystemu logistycznego, czyli zarówno przy przyjęciu towarów do magazynów, jak i przy wydaniu z magazynu, nasi pracownicy muszą koordynować ruch na magazynach.

Jakie oprogramowanie dla naszej hurtowni wybrać.

Jeżeli dopiero co zaczynam przygodę jako firma handlowa i raczej nie będę bazował na swoich magazynach , to  oprogramowanie powinno koordynować twoje
zamówienia od klienta z zamówieniami do magazynów zewnętrznych, z których niejednokrotnie prowadzone będą wysyłki. Z reguły małe firmy handlowe skupiają się na niedrogim oprogramowaniu, które ułatwia im ten proces.

Według naszych statystyk prowadzonych od ponad 10 lat w naszym sklepie Arante.pl , prym w tej kategorii prowadzi oprogramowanie:

Kolejną grupą są firmy  handlowe, które działają już jakiś czas i mają ściśle zdefiniowane potrzeby, które zazwyczaj realizowali za pomocą systemów opartych na DOS-ie. Firmy te handlowały wcześniej na oprogramowaniu Comarch klasyka czy też subiekcie 5. 

W tej grupie podstawowym kryterium to obsługa komunikacji z organami skarbowymi i popularny plik JPK_ Magazyn.

O ile dla posiadaczy Dos’owych wersji systemów Insert czy Wa-pro, migracja ze starszych systemów nie przysporzy problemów, to należy się zastanowić czy poza samą komunikacją JPK nie będziemy potrzebować znacznie lepszej  gospodarki magazynowej.

Ma to przede wszystkim znaczenie, kiedy działalność handlowa rozwinęła się, do małej lub większej działalności hurtowej.  Już do końca 2018 roku jak zapowiedział producent, zostanie zakończone wsparcie dla systemów Comarch Klasyka. To oznacza, że wiele firm handlowych i hurtowni ostatecznie pożegna się ze swoim DOS-owym systemem i jest to ostatni dzwonek, żeby zastanowić się nad zmianą na nowy system handlowy.

Czasami  pojawiają się wymagania i potrzebny jest program dla hurtowni motoryzacyjnej lub sklepu z częściami do samochodów. Mnogość różnego rodzaju numerów katalogowych jest bardzo istotny. Podobne wymagania pojawiają się, dla programu dla hurtowni farmaceutycznej, gdzie dochodzą numery partii, daty ważności leków czy program lojalnościowy.

Częstym błędem jest sytuacja, kiedy zmiana programu handlowego nie wspiera dalszych usprawnień w codziennej pracy. Oprogramowanie zostało wymienione, nasz znajomy informatyk przegrał nam kartoteki, jednak nowy system handlowy, zamiast działać lepiej działa wolniej i nie usprawnił nam pracy.

Dlaczego tak się dzieje, najczęstsze przyczyny  to:

  1. Brak wizji usprawnień-w czym nowy program magazynowo-handlowy ma nam pomóc
  2. kilka małych systemów handlowych zamiast jednego zintegrowanego  systemu np. klasy ERP
  3. nieprzemyślana obsługa logistyczno-magazynowa

Co zrobić, żeby nie popełniać cudzych błędów

  • Napisz listę aktualnych problemów które chcesz rozwiązać przy wymianie oprogramowania handlowego
  • nadaj im priorytety , które są ważne, a które można odłożyć na później – możesz przez to zaoszczędzić, sporą kwotę gotówki
  • znajdź specjalistów od oprogramowania w najbliższej okolicy, sprawdź ich wiarygodność i referencje
  • przekaż im swoją wizję i powiedz co dla ciebie jest najważniejsze
  • rozważ dodatkową sprzedaż przez internet, to najszybciej rosnący profil handlu.
  • pilnuj budżetu który zaplanowałeś , zawsze znajdzie się system lepszy niż potrzebujesz
  • powierz opiekę nad swoim IT osobom, które zadbają o bezpieczeństwo twoich danych nie tylko z powodu RODO

Dobry system dla hurtowni musi:

  • Być jednym spójnym systemem ułatwiającym zarządzanie cennikami, promocjami i umowami z kontrahentami
  • Mieć łatwy i intuicyjny  w obsłudze interfejs  użytkownika
  • być szybki do wdrożenia
  • Automatyzować czynności dzięki kodom kreskowym i współpracy w urządzeniami zewnętrznymi
  • Zapewniać pełną kontrolę stanów magazynowych zapasów i rotacji asortymentu
  • Pracować na wspólnej relacyjnej bazie danych, przez co będzie działał szybko i sprawnie
  • być w korzystnej cenie – nie musisz płacić, za których funkcjonalności nie będziesz używać
  • Posiadać bieżące aktualizacje i wsparcie producenta w jego rozwoju
  • Minimalizować ilość  przetwarzanej dokumentacji papierowej na rzecz elektronicznej
  • Wspierać podejmowanie decyzji biznesowych właścicieli na podstawie rzetelne dane
  • Posiadać możliwość dostosowania do dowolnej branży
  • Ułatwiać sprzedaż, jak i zaopatrzenie
  • Wspierać handlowców w kontaktach z klientami.

Jeżeli już któryś z przytoczonych przypadków dotyczy Cię , to już czas zmierzyć się z tematem.

Zadzwoń lub napisz do nas.

Formularz kontaktowy

  • Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych w celach marketingowych przez IXION sp z o.o. z siedzibą w Wodzisławiu Śląskim ul. Radlińska 45b oraz na otrzymywanie na podane dane kontaktowe, informacji handlowych drogą elektroniczną. Użytkownikom przysługuje prawo dostępu do swoich danych i ich poprawiania. Szczegóły dotyczące zakresu czynności związanych z przechowywaniem danych osobowych na stronie o RODO : http://www.ixion.pl/obowiazek-informacyjny/