Blog

BLOG

W jaki sposób prowadzimy wdrożenia systemów informatycznych ?

Data publikacji: 29.05.2016

Wdrożenia systemów informatycznych (jak podaje literatura około 75%) nie kończą się pełnym sukcesem.

Przyczyny mogą być różne, lecz zazwyczaj prowadzą do jednego źródła problemu czyli błędu na etapie projektowania systemu dla potrzeb klienta. Dokładne określenie wytycznych jest tutaj podstawowym wyznacznikiem zwiększenia szans realizacji zadania wdrożeniowego.

Aby zapewnić skuteczną i efektywną realizację projektów wdrożeniowych opracowaliśmy własną metodykę działań, opierającą się na trzech filarach:

  • Skuteczność – pełna realizacja zakresu projektu z zachowaniem harmonogramu i budżetu
  • Bezpieczeństwo – nadrzędnym celem współpracy jest dla nas osiągnięcie korzyści po stronie klienta
  • Współpraca – pełna otwartość w relacjach i nastawienie na słuchanie potrzeb klienta

 

Dzięki doświadczeniu, jakiego nabywaliśmy podczas prac wdrożeniowych, opracowaliśmy metodykę, składającą się z pewnych etapów, przybliżających do realizacji projektów.

W pierwszej kolejności prowadzona jest analiza powiązań procesów biznesowych z perspektywy problemów występujących w poszczególnych komórkach funkcjonalnych. Na tej podstawie, w oparciu o naszą autorską metodę, powstaje mapa ograniczeń, „wąskich gardeł” i potencjalnych ryzyk.  Raport, który jest tworzony dla potrzeb kadry zarządzającej, pokazuje wizję optymalnego wdrożenia, potencjalnych zagrożeń a także oczekiwanych efektów biznesowych.  Z takim „narzędziem” management jest w stanie podjąć świadomą decyzję o realizacji projektu oraz o wyborze firmy wdrożeniowej.

Jeśli Klient decyduje się na wdrożenie z naszą firmą, przechodzimy do etapu analizy przedwdrożeniowej. Określamy szczegółowe wymagania, sposób ich realizacji i precyzyjnie tworzony jest projekt systemu. W analizie zawarte są między innymi informacje dotyczące:

  • koncepcji funkcjonowania systemu w poszczególnych obszarach,
  • modułów systemu oraz ich konfiguracji,
  • specyficznych funkcjonalności które zostaną stworzone,
  • rozszerzeń systemu,
  • integracji z innymi systemami,
  • migracji danych,
  • wymagań dotyczących zasobów sprzętowych i strukturalnych,
  • wymagań dotyczących działań które mają być wykonane po stronie Klienta,
  • szczegółowego harmonogramu wdrożenia (z uwzględnieniem okresów przejściowych),
  • szkoleń z obsługi systemu,
  • zasad współpracy przy prowadzeniu projektu.

Na podstawie przeprowadzonej wcześniej analizy powiązań procesów biznesowych w harmonogramie określamy tzw. „kamienie milowe”, będące swoistymi punktami kontrolnymi.

Kamień milowy jest tworzony w taki sposób aby po zakończeniu etapu wdrożenia Klient otrzymywał określoną „wartość biznesową” z której może zacząć korzystać od razu, mimo, że całe wdrożenie nie zostało jeszcze zakończone.

Taki punkt stanowi także swego rodzaju „bezpiecznik”. Jeśli funkcjonalność systemu nie jest zgodna z uzgodnieniami i ustaleniami z analizy przedwdrożeniowej i system nie jest zgodny z oczekiwaniami Klienta, istnieje możliwość przerwania wdrożenia. W takiej sytuacji klient nie ponosi kosztu zakupu licencji a rozliczeniu podlegają jedynie koszty dotychczas zrealizowanych prac wdrożeniowych.

Podczas typowego wdrożenia istnieje kilka kamieni milowych – dzięki czemu Klient jest w stanie określić zgodność realizacji prac z przyjętym harmonogramem, poznawać i korzystać z systemu przed zakończeniem wdrożenia.

Po zakończeniu wszystkich prac wdrożeniowych przechodzimy do etapu obsługi powdrożeniowej. Świadczymy tutaj pełen zakres wsparcia serwisowego i pomocy technicznej. Usuwane są też usterki których nie udało się wychwycić na etapie odbioru.

Po stabilizacji zapewniamy obsługę serwisową (zdalnie i lokalnie) wg uzgodnionego standardu.

Taki system wdrożenia dobitnie minimalizuje ryzyko niepowodzenia projektu, zapewnia komfort współpracy i gwarantuje osiągnięcie założonych celów o czym świadczy rosnąca liczba naszych zadowolonych klientów.

Formularz kontaktowy